dimarts, 25 d’octubre del 2011

Galetes de nutella i avellanes



Feia molt, molt temps que no feia galetes. De fet, no recordo la darrera vegada que en vaig fer amb farina de blat...
Dijous passat vaig assistir a les classes de la Mireia Carbó d'aquest mes d'octubre, al Club Social Caprabo. Ens presentava 4 tipus de galetes, fàcils, bones i amb unes receptes de total garantia! No fallen mai! L'habitual humor de la Mireia fa que la classe sigui d'allò més amena. A més us asseguro que la flaire que desprenien en coure's és inexplicable...!

Amb ella sempre aprens trucs, coses que no hi havies pensat. Per exemple: sabeu que les safates de forn tenen un dels costats llargs amb una mica de rampeta i l'altre més vertical? Doncs el de rampeta és per fer lliscar el paper de forn fàcilment. És d'aquelles coses que fa ràbia quan t'ho diuen! I nosaltres sense haver-hi caigut!!
Un altre truc: per fer galetes, no cal batre massa, ans al contrari. Quan més batem, més es liqüen els ingredients líquids i més aire s'agafa...I per les galetes no ens convé cap d'aquestes coses!!
Jo vaig voler provar aquestes perquè teníem aquest cap de setmana una petita convidada a casa, i vaig pensar que serien les de més èxit.
Si voleu veure altres receptes d'aquesta classe, les amigues Gemma de La cuina de casa ha fet les de coco, i la Glòria de El cafè de nit, les galetes de taronja i xocolata, que també vaig fer aquests dies.
Surten unes 30 -i alguna més- galetes, i us recomano que no partiu la recepta, perquè volen! No són gens pesades, passen molt bé i tenen el punt just de sucre per no emfarfegar...
Vinga! aquí teniu aquesta delícia per acompanyar l'esmorzar, el cafè de sobretaula, o el talladet o tè de mitja tarda... (I el resopó per la nit, que ja veureu que no us podreu resistir...)

QUÈ NECESSITEM?
  • 200 g de farina
  • 50 g de Nutella
  • 100 g de mantega pomada
  • 100 g de sucre
  • 1 ou
  • avellanes senceres torrades
COM HO FEM?

Batem la  mantega pomada amb el sucre i la Nutella fins aconseguir una crema. Afegim l'ou. Incorporem la farina tamissada i ho remenem amb espàtula fins obtenir una massa homogènia. Emboliquem la massa (dividida en 2 porcions) en un paper film, tot donant-li forma de botifarró llarg, i ho desem a la nevera un mínim de 30 minuts.
Treure el paper film i tallar la pasta en rodanxes. Les col·loquem al damunt d'un paper de forn.
Es decoren amb una rodoneta de Nutella al mig i unes avellanes, tot fent una mica de pressió.
Les coem al forn ja calent a 180ºC, dalt i baix, fins que estiguin daurades (uns 8 o 10 minuts). És imprescindible deixar-les refredar sobre una reixeta.
Delicioses, ja ho veureu!


8 comentaris:

  1. per fiiiiiiiiii! ja tinc les galetes de Nutella! quan vaig veure les altres entrades els hi demanava que volia veure aquesta!!! i per fi tu me la portes!!!! a veure si m'animo a fer-les aviat!!!! petonets

    ResponElimina
  2. Que cuquetones amb l'avellana i la nutella pel damunt. Una altra recepta de galetes que m'emporto sota el braç ;)

    ResponElimina
  3. Aquestes cauran a casa ben aviat!! Quina pinta per favor! A veure si puc venir a alguna classe de la Mireia, però ara mateix tinc horaris impossibles!

    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. ya veo que no has aguantado nada a no probarlas estan deliciosas todas y has hecho igual que yo con la misma Nutella has pegado la avellana.
    Ya ahora mismo estoy merendando las cookies de chocolate uhmm.....
    petons

    ResponElimina
  5. Segur que la petita convidada va quedar contenta del tot i els de casa també!!!!. Et van quedar molt boniques i segur que igual de bones!

    Tens raó amb això que són per esmorzar, per al cafè de dinar, a mitja tarda, i una al vespre, no fa cap mal, oi?.

    ResponElimina
  6. I quina flaire queda a la cuina!!!
    Montse no et vaig veure el dia de la classe. Va ser genial.
    Petons i espero que ens veurem el dia 3 de Desembre.

    ResponElimina
  7. Òstres, m'has fet venir ganes de fer galetes! T'han quedat fantàstiques i semblen ben fàciels de fer... A més, amb tots els truqis de la Mireia, segur que la recepta no falla!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  8. Jo vaig fer les cookies a casa i són impressionants! ara hauré de fer aquestes, tenien una pinta a la classe! Felicitats pel bloc, m'encanta!

    ResponElimina